فاجعه در پالایشگاه گاز پارسیان: جان یک کارگر از دست رفت
فاجعه در پالایشگاه گاز پارسیان: جان یک کارگر از دست رفت

به علت وقوع یک حادثه در پالایشگاه گاز پارسیان هنگام انجام “عملیات تعمیرات اساسی در واحدهای فرایندی”، مقامات شرکت اعلام کردند که حداقل یک نفر از پرسنل متخصص در این حادثه جان خود را از دست داده است.

فاجعه در پالایشگاه گاز پارسیان: جان یک کارگر از دست رفت

در شامگاه جمعه ۲۱ مهر ماه، محمدحسین بهزادی، مدیر روابط عمومی پالایشگاه گاز پارسیان، اعلام کرد که در حین تعمیر فلر (مشعل) این پالایشگاه، یکی از کارکنان شرکت پیمانکاری فعال در عملیات تعمیرات اساسی دچار حادثه سقوط از ارتفاع شد و به جان خود ادامه داد.

آقای بهزادی بدون ذکر نام فرد کارگر جان باخته، افزود که “با وجود حضور به موقع و تلاش فراوان تیم پزشکی و ایمنی و آتش‌نشانی مستقر در این پالایشگاه، یکی از کارکنان متخصص مربوط به پیمانکار تعمیرات اساسی در این حادثه جان خود را از دست داد.”

این مقام از “تعمیرات اساسی” پالایشگاه گاز پارسیان به عنوان “یک فرایند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و سطح دسترسی به تجهیزات و ظرفیت تولید واحدهای عملیاتی” یاد کرد و اظهار کرد که این ماموریت یک اقدام است که “پیش از آغاز فصل سرما” توسط کارکنان صنعت گاز انجام می‌شود.

پالایشگاه گاز پارسیان

پالایشگاه گاز پارسیان واقع در نزدیکی شهر مهر در جنوب استان فارس و نزدیک به منطقه ویژه انرژی عسلویه در استان بوشهر، یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گاز در ایران می‌باشد. این پالایشگاه روزانه حدود ۷۶۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و ۱۵۰۰ تن میعانات گازی تولید می‌کند.