درگیری در مرز صربستان: سه مهاجم مسلح کوسووی کشته شدند
درگیری در مرز صربستان: سه مهاجم مسلح کوسووی کشته شدند

پلیس کوسوو در یک درگیری با یک گروه به شدت مسلح مواجه شد، که مشتبه به ارتکاب حمله شبانه و قتل یک افسر پلیس در منطقه مرزی با صربستان بودند. در این اشتباک، سه نفر از اعضای گروه مسلح کشته شدند و یک نفر دیگر توسط پلیس بازداشت شد.

درگیری در مرز صربستان: سه مهاجم مسلح کوسووی کشته شدند

با توجه به گزارش منتشر شده در شامگاه یکشنبه دوم مهرماه، نیروهای پلیس کوسوو توانسته‌اند چهار نفر دیگر را که در اختیار تجهیزات ارتباط رادیویی بودند، بازداشت کنند. همچنین در عملیات پلیس، مقادیر قابل توجهی از تسلیحات، مهمات و سایر تجهیزات کشف و ضبط شده است.

قبلاً آلبین کورتی، نخست‌وزیر کوسوو، از حمله افراد “حرفه‌ای با تسلیحات سنگین” در منطقه مرزی با صربستان خبر داده بود. او اعلام کرده بود که در این حمله، که در ساعت سه بامداد یکشنبه اتفاق افتاده بود، یک پلیس کوسوو کشته شده و یک پلیس دیگر زخمی شده است.

حرفه‌ای با تسلیحات سنگین

به گفته آلبین کورتی، افراد “حرفه‌ای با تسلیحات سنگین” در منطقه مرزی با صربستان به نیروهای پلیس حمله کردند. او این حمله را به عنوان “جنایتکارانه” محکوم کرد و اعلام کرد که این مرز فعلاً بسته شده است.

همچنین، یک پزشک در یک مرکز پزشکی محلی به سرویس بالکان رادیو اروپای آزاد گفت که پزشکان ترکش‌های نارنجک را از سینه و بازوی پلیس زخمی بیرون آورده‌اند، اما از سوی دیگر، یک پلیس دیگر در این حمله کشته شده است.