شنیده شدن صدای مهیب در خرم‌آباد
شنیده شدن صدای مهیب در خرم‌آباد

بعد از گذشت چند ساعت از شنیدن صدایی ترسناک و احساس لرزش شدید در برخی مناطق شهر خرم‌آباد، مقامات استانی و ملی اعلام کردند که هنوز منشأ این صدا و لرزش پیدا نشده و موضوع در حال بررسی است. انفجار و زلزله رد شده و در حال بررسی است.

شنیده شدن صدای مهیب در خرم‌آباد

به گزارش‌های متعدد، حدود ساعت ۱۰ شب دوشنبه ۳ مهر ماه، “صدایی مهیب” در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد شنیده شد و همزمان مردم احساس لرزش زمین کردند. در ساعات ابتدایی، برخی رسانه‌های رسمی این رویداد را به عنوان “زلزله” شناخته و با تیتر “خرم آباد لرزید” به تحقیق و گزارش از آن پرداختند.

ابعاد لرزش و صدای مهیبی که در خرم‌آباد شنیده شد، به گونه‌ای بود که خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، اعلام کرد: “تکانه‌های شدیدی همراه با صدای مهیب باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد شد و وحشت و برهم‌ریختن آرامش شبانگاهی مردم را به وجود آورد.”

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران همچنین تأکید کرد که ابتدا مردم خرم‌آباد فکر می‌کردند که زلزله باعث این صدا و تکانه‌ها شده است، اما پس از آنکه مشخص شد که مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران هیچ گزارشی از وقوع زلزله در منطقه ندارد،

این صدای مهیب همچنان نامشخص است

با این حال، مقامات کشوری و استانی ساعتی پس از شنیده شدن این صدا، هم “وقوع زلزله و هم وقوع انفجار را رد کردند و اعلام کردند که منشأ این صدای مهیب همچنان نامشخص است.

مهدی پازوکی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان، در اولین ساعت‌های بامداد سه‌شنبه ۴ شهریور ماه، اظهار کرد: “وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد، اما تاکنون منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده و هیچ گزارشی از وقوع انفجار و خسارتی نیز در دسترس نیست.”