زلزله ناگوار در مراکش: صد‌ها نفر درگیر کشته و آسیب‌دیده شدند
زلزله ناگوار در مراکش: صد‌ها نفر درگیر کشته و آسیب‌دیده شدند

زلزله ناگوار در مراکش:دست‌کم ۲۹۶ نفر در زلزله مراکش جان باختند.

زلزله ناگوار در مراکش: صد‌ها نفر درگیر کشته و آسیب‌دیده شدند

 زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ شامگاه جمعه ۱۷ شهریور مراکش را لرزاند و دولت این کشور نیز می‌گوید در این زمین‌لرزه قوی صدها تن کشته و مجروح شدند.

گزارش‌ها حاکی است که مرکز این زلزله در «إغيل» در استان الحوز در جنوب مراکش بوده است. در این زلزله صدها ساختمان تخریب شده است و ساکنان مناطق زلزله زده به دنبال وقوع پس لرزها شب را بیرون از خانه بسر بردند.

تا بعد از ظهر شنبه، ۱۸ شهریور ماه، تعداد کشته‌شدگان این زلزله به بیش از یک هزار و ۳۷ تن افزایش یافته است. رسانه‌های دولتی مراکش همچنین اعلام کرده‌اند که حداقل یک هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

ساکنان شهر تاریخی “مراکش”، که نزدیکترین شهر به مرکز این زلزله بوده، گزارش داده‌اند که برخی از ساختمان‌ها در بخش قدیمی این شهر به طور کامل ویران شده است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرده که مرکز این زلزله در فاصله ۷۱ کیلومتری جنوب‌غربی از شهر “مراکش” قرار داشته است.

بیشتر خانه‌های این منطقه تخریب شده‌اند

وزارت کشور مراکش در یک بیانیه اعلام کرده که این زلزله مناطق مختلفی از کشور را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله الحوز، مراکش، ورزازات، أزيلال، شيشاوه و وتارودانت.

یکی از ساکنان روستای کوهستانی اسنی، که در نزدیکی مرکز این زمین‌لرزه واقع شده است، به رسانه‌ی رویترز اعلام کرده که بیشتر خانه‌های این منطقه تخریب شده و برخی از ساکنان زیر آوار گرفتار شده‌اند. او افزوده که مردم در تلاش برای نجات آنها از وسایل موجود در روستا استفاده می‌کنند، و این وضعیت بسیار وخیمی را برای جامعه محلی ایجاد کرده است.