عفو بین‌الملل خواستار تحقیق در مرگ جواد روحی شد
عفو بین‌الملل خواستار تحقیق در مرگ جواد روحی شد

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق در مرگ جواد روحی شد؛ سازمان عفو بین‌الملل در یک اعلامیه‌ی خود، از تمام مقام‌ها و مسئولان خواسته است که در مورد شبهه‌ی مشارکت در جرمی که به جواد روحی واقع شده است، تحت تحقیق کیفری قرار گیرند. همچنین سازمان حقوق بشر ایران نیز تاکید دارد که مرگ این معترض در زندان باید به عنوان یک قتل مشکوک توسط کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل بررسی شود.

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق در مرگ جواد روحی شد

از سوی دیگر، در حالی که فعالان حقوق بشر گزارش داده بودند که پیکر جواد روحی تحت تدابیر امنیتی سخت به امام‌زاده عبدالله آمل منتقل شده است، خبرگزاری تسنیم، که به نزدیکی سپاه پاسداران معروف است، شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که پیکر این معترض جان‌باخته حین بازداشت، در یکی از روستاهای آمل به خاک سپرده شده و در این مراسم خاص، جمعی از حضار نیز علیه حکومت شعار داده‌اند.

جواد روحی در زندان نوشهر درگذشت!

جواد روحی، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱، که حکم اعدام او سه بار توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود، در بامداد روز پنج‌شنبه نهم شهریور، جان خود را از دست داد.

خبر درگذشت آقای روحی برای نخستین بار توسط وکیل او، مجید کاوه، در حساب کاربری شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد. ساعتی بعد، روابط عمومی زندان نوشهر نیز اعلام کرد که «جواد روحی به علت تشنج» در ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‌شنبه ۹ شهریور ماه از زندان به بیمارستان بهشتی نوشهر منتقل شده و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داده است.

جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی، در زندان نوشهر درگذشت!