حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب!
حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب!

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب؛ یک منبع نظامی سوریه از حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داد

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب!

در تاریخ ششم شهریور، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که به دنبال “عملیات هوایی اسرائیل” به سمت فرودگاه بین‌المللی حلب، این فرودگاه دچار اختلال شده و قادر به عملیات نیست.

به نقل از منبع نظامی نامعلوم، خبرگزاری سوریه SANA گزارش داد که حمله‌ای در ساعت ۴:۳۰ دقیقه روز دوشنبه از سواحل دریای مدیترانه در غرب لاذقیه به فرودگاه بین‌المللی حلب انجام شده است. این منبع افزود که در این حمله باند فرودگاه حلب آسیب دیده و این فرودگاه قادر به عملیات نیست.

سلیمان خلیل، یکی از مقامات وزارت حمل‌ونقل سوریه، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تنها آسفالت عملیاتی فرودگاه حلب در این حمله آسیب دیده و از کار افتاده است.

همچنانکه در حوادث مشابه قبلی، ارتش اسرائیل هنوز به طور رسمی نظریه‌ای درباره این حمله به سوریه ارائه نکرده است. اسرائیل به گزارش‌ها و اظهارات مرتبط با حملات به اهداف مرتبط با ایران در سوریه را سال‌هاست تأیید نکرده است.

حملات هوایی اسرائیل در این منطقه

فرودگاه حلب که در منطقه شمال غربی سوریه قرار دارد، یکی از دومین فرودگاه‌های بزرگ این کشور است. این فرودگاه در گذشته نیز به عنوان هدف حملات اسرائیلی قرار گرفته و چندین بار هدف حملات هوایی اسرائیل در این منطقه قرار گرفته است.