تیراندازی هشدار کشتی جنگی روسیه به سمت کشتی حامل بار در آب‌های دریای سیاه
تیراندازی هشدار کشتی جنگی روسیه به سمت کشتی حامل بار در آب‌های دریای سیاه

در روز یکشنبه، بیست و دوم مرداد ماه، یک کشتی نظامی روسیه در منطقه جنوب غربی دریای سیاه، با اطلاعاتی که از حرکت یک کشتی حامل بار به سمت شمالی داشت، با استفاده از شلیک‌های هشدار، آن کشتی باری را متوقف نمود.

تیراندازی هشدار کشتی جنگی روسیه به سمت کشتی حامل بار در آب‌های دریای سیاه

از زمانی که روسیه از توافقنامه‌ای که توسط سازمان ملل برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به امضا رسیده بود و از آن انصراف داد، برای اولین بار اتفاق افتاد که یک کشتی نظامی روسی به سوی کشتی‌های تجاری خارج از مرزهای اوکراین شلیک کرد.

در ماه ژوئیه سال جاری، روسیه از توافقی که به اوکراین اجازه صادرات محصولات کشاورزی از طریق دریای سیاه را می‌داد، خارج شد. این توافق اجازه می‌داد که اوکراین محصولات کشاورزی خود را از طریق دریای سیاه به بازارهای جهانی صادر کند. در این موقعیت، روسیه هشدار داد که به کلیه کشتی‌هایی که به سمت آب‌های اوکراین حرکت کنند، ممکن است اسلحه حمل کنند و از این کشتی‌ها در خصوص وضعیت و بارشان بازبینی انجام دهند.

وزارت دفاع روسیه در یک بیانیه اعلام کرد که کشتی نظامی به نام “واسیلی بیکوف”، که به تعلق نیروی دریایی روسیه است، در روز یکشنبه، بیست و دوم مرداد ماه، پس از اینکه درخواست توقف برای بازرسی از سوی ناخدای کشتی تجاری به نام “سوکرا اوکان” پاسخی نداد، با شلیک‌های هشدار، آن کشتی تجاری را مجبور به توقف کرد.

کشتی با نام “سوکرا اوکان” در حال حاضر به نزدیکی ساحل بلغارستان رسید

طبق اطلاعات موجود در بیانیه، پس از انجام عملیات بازرسی، کشتی حامل بار به نام “سوکرا اوکان” با پرچم پالائو، تصمیم به ادامه حرکت به سمت بندر ازمیل در اوکراین گرفته است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط موسسه ردیابی حمل و نقل دریایی “رفینیتیو ایکون”، مشخص شده که کشتی با نام “سوکرا اوکان” در حال حاضر به نزدیکی ساحل بلغارستان رسیده است و در مسیری به سوی بندر سولینای در رومانی در حال حرکت می‌باشد.