تنش‌های ایران و طالبان: آمادگی طالبان با اعزام بمب‌گذاران انتحاری به مرز ایران!
تنش‌های ایران و طالبان: آمادگی طالبان با اعزام بمب‌گذاران انتحاری به مرز ایران!

تنش‌های ایران و طالبان: با وجود کاهش نسبی تنش‌های لفظی میان ايران و حکومت طالبان، گزارش‌ها از آمادگی نیروهای طالبان برای جنگ با ایران در رسانه‌ها منتشر شده‌اند.

تنش‌هاى ایران و طالبان: آمادگی طالبان با اعزام بمب‌گذاران انتحاری به مرز ایران!

به گفتهٔ منابع، طالبان به جز بمب‌گذاری‌های انتحاری، اقدام به انتقال تجهیزات نظامی دیگری نیز کرده‌اند. این تجهیزات شامل صدها خودروی نظامی و انواع سلاح‌هایی است که پس از بازپس گیری از آمریکا به آن‌ها دست یافته‌اند.

در یک گزارش منتشرشده در یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه، به نقل از منابع خود، به تشدید اختلاف‌ها و تنش‌های بین مقام‌های ايران و طالبان در مورد مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند پرداخته شده است.

علی‌رغم تماس‌های دیپلماتیک میان مقام‌های تهران و کابل، طالبان به نظر می‌رسد که با تمرکز بر تهدیدات ابراهیم رئیسی، به طور فعالانه در حال آماده‌سازی برای مواجهه نظامی با ایران هستند.

تنش نظامی بین طالبان و ایران

در گزارش خود، بلومبرگ به این نکته اشاره کرد که احتمالی تنش نظامی بین طالبان و ایران ممکن است منجر به اختلال در ثبات منطقه شود. این تنش‌ها می‌توانند تأثیرات منفی و گسترده‌ای بر روابط منطقه‌ای داشته باشند و در نهایت به تحولات ناپیش‌بینی در منطقه منجر شوند.

در ماه اردیبهشت، تنش‌های لفظی بین ایران و طالبان به شدت افزایش یافت. در این زمان، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، درباره تامین حقابه ایران از رودخانه هیرمند خبر داد و به طالبان پیامی منتقل کرد که “اخطار می‌دهم، حقابه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند.”