نیلوفر حامدی و الهه محمدی: از گفتن حرف مردم پشیمان نیستیم
نیلوفر حامدی و الهه محمدی: از گفتن حرف مردم پشیمان نیستیم

نیلوفر حامدی و الهه محمدی: از گفتن حرف مردم پشیمان نیستیم؛ روزنامه شرق با انتشار یک گزارش ویدیویی، به نام‌های نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار که در زندان اوین به سر می‌برند، صحبت‌هایشان با خانواده‌هایشان را منتشر کرده است. در این گزارش، این دو خبرنگار می‌گویند دل‌شان برای تحریریه و نوشتن گزارش تنگ شده و از فعالیت‌های خبری که تاکنون انجام داده‌اند، پشیمانی ندارند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی: از گفتن حرف مردم پشیمان نیستیم

الهه محمدی با واکنشی پر از انگیزه، تاکید کرد: “مردم دارای داستان‌ها و دغدغه‌های خود هستند و ضروری است که این صداها به گوش مسئولان و جهانیان برسد. به نظر من، وظیفه ما به‌عنوان روزنامه‌نگاران نیز همین است، یعنی به عنوان یک پل میان مردم و مسئولان، آن داستان‌ها و واقعیت‌ها را به دست دیگران منتقل کنیم.”

این دو روزنامه‌نگار در شرایط زندانی با اصرار اظهار کردند: “هرگز از نوشتن هر گزارشی در هر زمینه‌ای پشیمانی نداشته‌ام. به عبارت دیگر، تاکنون از هیچ گزارشی که انجام داده‌ام، پشیمان نشده‌ام.”

الهه محمدی به این اضافه کرد: “در طول ۱۵ سال تجربه‌ی خبرنگاری من، تمام تلاشم بر این بوده که به عنوان نماینده مردم، صدای آنان را به گوش مسئولان برسانم. هیچگاه به کارهای غیرقانونی روی نیاورده و همواره با رعایت قوانین فعالیت داشته‌ام.

کاری نکرده‌ام که بخواهم از آن پشیمان باشم

وى افزود: زندان «”زندان یک تجربه سخت است، دوران بازداشت سخت است، دوری از خانواده سخت است و فشارها و سئوال‌ و جواب‌ و بازجویی هست، ولی وقتی برمی‌گشتم و به گذشته فکر می‌کردم، کاری نکرده‌ام که بخواهم از آن پشیمان باشم.»