انفجار بمب در محله‌ای شیعه‌نشین در دمشق: کشته و زخمی برجا گذاشت!
انفجار بمب در محله‌ای شیعه‌نشین در دمشق: کشته و زخمی برجا گذاشت!

انفجار بمب در محله‌ای شیعه‌نشین در دمشق: یک خودروی حامل بمب در منطقه “سیده زینب” در دمشق، حداقل یک نفر را کشته و چهار نفر را زخمی کرد.

انفجار بمب در محله‌ای شیعه‌ نشین در دمشق: کشته و زخمی برجا گذاشت!

با توجه به گزارش‌های خبرگزاری‌ها و منابع خبری عربی، انفجاری در عصر پنج‌شنبه پنجم مرداد در نزدیکی هتل سیده‌السلام، که در حومه دمشق قرار دارد، رخ داد و باعث کشته شدن یک زن و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

با توجه به گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک روز قبل از عاشورا، یک ماده منفجره که در یک تاکسی قرار گرفته بود، در حومه دمشق و در نزدیکی مرقد زینب، منفجر شد و منجر به تلفات انسانی شد. این حادثه باعث کشته شدن و زخمی شدن افرادی شده است.

۱۰ نفر کشته یا زخمی شدند

با توجه به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در بریتانیا قرار دارد، در این انفجار که در حومه دمشق و در نزدیکی مرقد زینب رخ داد، ۱۰ نفر کشته یا زخمی شدند.

با توجه به تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی سوریه، تصویر یک تاکسی سوخته نمایانگر وقوع انفجار در نزدیکی مرقد زینب در حومه دمشق می‌باشد. همچنین، تصویر نشان می‌دهد گروهی از مردم نگران و در تقلا به سمت تاکسی سوخته حرکت کرده‌اند تا به مصدومین کمک کنند.

توصیف ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، وضعیت تراژیک و وحشتناک حاصل از انفجار را نشان می‌دهد. از توصیف‌ها مشخص است که دو مرد غرق در خون و خاک درخواست کمک دارند و مردم در جریان اتفاق، تلاش می‌کنند تا آنها را از زمین بلند کنند و به آنها کمک کنند. شیشه‌های مغازه‌های اطراف همچنین به دلیل شدت انفجار شکسته‌اند و برخی از مغازه‌ها آتش گرفته‌اند که موجب افزایش خطرات و خسارت‌های بیشتر شده است.