انتقال سامان یاسین به مرکز روان‌پزشکی امین‌آباد!
انتقال سامان یاسین به مرکز روان‌پزشکی امین‌آباد!

انتقال سامان یاسین به مرکز روان‌پزشکی امین‌آباد؛ بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، که سامان یاسین (صیدی)، خواننده معترض، از زندان رجایی‌شهر کرج به مرکز روان‌پزشکی رازی شهرری که با نام “امین‌آباد” نیز شناخته می‌شود، منتقل شده است.

انتقال سامان یاسین به مرکز روان‌پزشکی امین‌آباد!

گزارش شبکه حقوق بشر کردستان و پایگاه خبری هرانا، روز یک‌شنبه اول مرداد، افشا کردند که این زندانی سیاسی، روز شنبه با دستور ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده، و بدون اطلاع خانواده و نزدیکان به این مرکز روان‌پزشکی یا همان “امین‌آباد”، منتقل شده است.

این هنرمند معترض دو روز پیش در پیامی صوتی از زندان، با تأکید بر این‌که هیچ جرمی مرتکب نشده است، اعلام کرده است که با گذشت ده ماه همچنان در وضعیت “بلاتکلیف” در بازداشت قرار دارد. او همچنین اظهار کرده که قاضی پرونده، او را از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم کرده است.

سامان یاسین، خواننده رپ، هشتم مهرماه سال گذشته، در جریان اعتراضات سراسری به دست نیروهای امنیتی و به‌شکل «خشونت‌آمیز» بازداشت شد.

اتهامات عليه سامان یاسین

گزارش‌ها مختلف نشان می‌دهند که نیروهای امنیتی، ابتدا فرد مذکور را به کلانتری ۱۲۷ محله نارمک منتقل کردند. یک روز پس از آن، پس از تفهیم اتهام در دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین، او را به زندان تهران بزرگ منتقل کردند.

در تاریخ ۷ آبان ۱۴۰۱، خبرگزاری قوه قضائیه از برگزاری جلسه دادگاه برخی از معترضان بازداشت شده، از جمله سامان یاسین، خبر داد و اعلام کرد که وی به اتهام “محاربه” متهم شده است.