کشته شدن چهار مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان
کشته شدن چهار مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان

کشته شدن چهار مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان؛ در شمال سیستان و بلوچستان، نیروی انتظامی اعلام کرده است که چهار مامور پلیس كشته شدند. این اتفاق در یک حمله تروریستی اتفاق افتاده و خبرگزاری تسنیم، که به سپاه پاسداران وابسته است، آن را به عنوان یک حمله تروریستی معرفی کرده است.

کشته شدن چهار مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان در بعدازظهر یکشنبه اول مرداد اعلام کرد که حمله‌ای به واحد گشتی پلیس‌راه در محور خاش ـ تفتان رخ داده است. در این حمله، سه نفر از نیروهای انتظامی كشته شد و یک نفر نیز زخمی شده است. این حمله توسط مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به عنوان یک حمله تروریستی اعلام شده است.

دادستان زاهدان، مهدی شمس‌آبادی، با اعلام اسامی افراد کشته‌شده در حمله، اعلام کرده است که دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است. با این حال، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است و پرونده تحقیقاتی همچنان در دست پلیس و مقامات قضایی می‌باشد.

حملهٔ مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان

دو هفته پس از حملهٔ مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی که در آن حادثه دو نفر از نیروهای انتظامی و همچنین چهار مهاجم کشته شدند، گروه مسلح جیش‌العدل مسئولیت حمله‌ی روز شنبه ۱۷ تیر را بر عهده گرفت. این گروه، کلانتری مورد حمله را “یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین” خوانده است.

“جمعه خونین زاهدان” به درگیری‌های هشتم مهر ۱۴۰۱ بین مأموران حکومتی و مردم معترض زاهدان اشاره دارد. این درگیری‌ها در بحبوحهٔ اعتراضات سراسری “زن زندگی آزادی” رخ داد که در ایران برگزار شدند. برخی منابع حقوق بشری اعلام کرده‌اند که حدود یکصد نفر از مردم به دلیل تیراندازی مأموران کشته شدند.