تشدید درگیری‌ها در سودان/ ۲۶۴ کشته و ۱۵۴۳ زخمی
تشدید درگیری‌ها در سودان/ ۲۶۴ کشته و ۱۵۴۳ زخمی

تشدید درگیری‌ها در سودان/ تعداد قربانیان غیرنظامی در درگیری‌های بین ارتش و نیروهای حمایت سریع به ۲۶۴ نفر کشته و ۱۵۴۳ نفر زخمی افزایش یافته است.

تشدید درگیری‌ها در سودان/ ۲۶۴ کشته و ۱۵۴۳ زخمی

اتحاد پزشکان سودان در روز یکشنبه اعلام کرد، تعداد قربانیان غیرنظامی در درگیری‌های بین ارتش و نیروهای حمایت سریع به ۲۶۴ نفر کشته و ۱۵۴۳ نفر زخمی افزایش یافته است.

در یک پست منتشر شده در صفحه فیسبوک خود، اعلام شده است که درگیری بین نیروهای حمایتی سریع و نیروهای مسلح منجر به تلفاتی شده است که تا کنون تعداد آنها در پایتخت و مناطق دیگر در حال شمارش است.

اين اتحاديه در این پست اشاره کرده است که بسیاری از مصدومین و کشته‌ها در این حصر لحاظ نشده‌اند، به دلیل عدم توانایی در دسترسی به بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات حمل و نقل و وضعیت امنیتی در کشور.

تخلیه سفارت آمریکا در سودان

در حالی که درگیری ها در سودان باعث کشته شدن صدها غیرنظامی شده بود، نیروهای نظامی ایالات متحده در صبح روز سوم اردیبهشت، تصمیم به تخلیه کامل دیپلمات های آمریکایی و خانواده هایشان از این کشور گرفتند.

گروه شبه نظامی “نیروهای پشتیبانی سریع” که یکی از طرف های درگیری نظامی در سودان بود، اعلام کرد که تخلیه دیپلمات های آمریکایی و خانواده هایشان با هماهنگی آنها صورت گرفته است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگویی با رویترز اعلام کرده است که نیروهای ارتش آمریکا با موفقیت تمام پرسنل سفارت ایالات متحده را از سودان تخلیه کرده‌اند.

گروه شبه‌نظامی “پشتیبانی سریع” اعلام کرده است که عملیات تخلیه سفارت آمریکا از سودان با شش هواپیما توسط نیروهای آمریکایی انجام شده است. تاکنون جزئیات و تعداد پرسنل تخلیه شده از سفارت آمریکا در سودان مشخص نشده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هنوز به پرسش‌های رسانه‌ها در این زمینه پاسخ نداده است. همچنین، یک مقام مطلع که نامش فاش نشده، اعلام کرده است که سفارت آمریکا در سودان در حال حاضر تعطیل شده است.