دلیل پناهندگی برادر رئیس سازمان صداوسیما به خارج چیست؟
دلیل پناهندگی برادر رئیس سازمان صداوسیما به خارج چیست؟

دلیل پناهندگی برادر رئیس سازمان صداوسیما به خارج چیست؟؛ میشم جبلی برادر رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پناهندگی خود و برادر کوچکترش پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط موشک های سپاه ایران خبر داد، گفت که دیگر تحمل زندگی در ایران تحت اين حکومت را نداشته است.

دلیل پناهندگی برادر رئیس سازمان صداوسیما به خارج چیست؟

مجله آمریکایی «تایم» روز سه‌شنبه ۲۰ دی در گفت‌وگو با میثم الجبلی به سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ مسافر در دی‌ماه ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت رابطه خانواده جبلی با این حادثه وضعیت متفاوتی دارد. زیرا محمد امین جبلی ۲۹ ساله و دانشجوی پزشکی یکی از قربانیان این حادثه بوده و برادرزاده پیمان جبلی رئیس صداوسیما و از حلقه های نزدیک به مجتبی خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی است.

سقوط هواپیما اوکراینی

میثم می گوید که در پایان سال ۲۰۲۰ و پس از سقوط هواپیما، زندگی با خانواده ای نزدیک به رژیم ایران، با وجود فرصت های شغلی که به دلیل توافق و روابطش با مقامات در اختیار او قرار می گرفت، برای او غیرقابل تحمل شد، همراه با برادر دیگرش کشور را ترک کردند و اکنون هر دو به دنبال پناهندگی هستند، او گفت که به تصمیم خود افتخار می کند.

این گزارش به نقش صدا و سیما در پروپاگاندای حکومتی و انتشار اعترافات اجباری بازداشت شدگان اشاره می کند و می گوید که سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک های سپاه در حکومتی «نالایق و خشن» که هنوز هم مسئولیت این فاجعه را بر عهده نگرفته. مسئولیت آن این فاجعه بر وفاداری پیمان جبلی و بسیاری از افرادی که هیچ خانواده ای با آنها نداشت تأثیر گذاشت. اما این اتفاق باعث شد دو برادر رئیس سازمان صداوسیما، ایران را ترک کنند.