افزایش شمار مجروحان اعتراضات در جوانرود
افزایش شمار مجروحان اعتراضات در جوانرود

گزارش ها از شهر جوانرود در شامگاه یکشنبه یازدهم دی حاکی از ادامه «جو شدید نظامی‌-امنیتی»، حضور گسترده نیروهای سپاه پاسداران در خیابان ها و افزایش مجروحان با شلیک گلوله نیروهای حکومتی، و «ادامه بازداشت معترضان» در این شهر استان کرمانشاه است.

افزایش شمار مجروحان اعتراضات در جوانرود

روز شنبه ۱۰ دی ماه تعدادی از مردم شهر جوانرود قصد داشتند چهلم هفت تن از معترضان کشته شده این شهربرگزار كردند که با محاصره «آرامستان حاج ابراهیم» توسط یگان ویژه و سپاه پاسداران مواجه شدند.

این نیروها همچنین با پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به تظاهرکنندگان اطراف این قبرستان و خیابان های جوانرود، جوانی ۲۲ ساله به نام برهان الیاسی را به شهادت رساندند.

تعداد تظاهرکنندگانی که روز شنبه در جوانرود مورد اصابت “گلوله ساچمه‌ای و جنگی نیروهای سپاه پاسداران” قرار گرفتند، پیش از این ۱۰ نفر اعلام شده بود، به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این تعداد به ۱۵ نفر رسیده است که حداقل یکی از آنها، آرمان احمدی، نوجوانی ۱۶ ساله است.

دست کم ۱۰ نفر را از این شهر بازداشت کردند.

نزدیک به چهل و هشت ساعت بعد، شبکه حقوق بشر گزارش داد که تا آخرین ساعات یکشنبه شب، «نیروهای سپاه همچنان به صورت گسترده در تمام خیابان های جوانرود حضور دارند» و «وضعیت این شهر به شدت نظامی‌امنیتی است». “

بر اساس این گزارش، کسبه و بازاریان جوانرود روز یکشنبه در اعتراض به «سرکوب اعتراضات مردمی» در این شهر دست به اعتصاب زدند،از سوی دیگر نیروهای «اداره اطلاعات» و «سرویس اطلاعات سپاه پاسداران» دست کم ۱۰ نفر را از این شهر بازداشت کردند.