زیدآبادی
واکنش‌زیدآبادی به بازداشت دو فیلم‌ساز: جمهوری اسلامی «تحت‌فشار» است!

واکنش‌زیدآبادی به بازداشت دو فیلم‌ساز: جمهوری اسلامی «تحت‌فشار» است!

واکنش ها به دستگیری یکی از فعالان برجسته اصلاح طلب و فیلم‌ساز توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ادامه دارد.

بازداشت یک فعال سیاسی و دو فیلم‌ساز

سازمان حقوق بشر ایران دستگیری محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد را “نقض فاحش آزادی بیان” و “آزادی های اساسی شهروندان” اعلام کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این دو سینماگر مشهور ایرانی شد.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب، دستگیری مصطفی تاج زاده را نشان دهنده خشم جمهوری اسلامی دانست.

واکنش‌زیدآبادی به بازداشت دو فیلم‌ساز: جمهوری اسلامی «تحت‌فشار» است!

زیدآبادی در توییتر خود نوشت: «مسئولان جمهوری اسلامی خود را از هر سو تحت فشار و هجوم می‌بینند، به نظر من آنها را از کوره به در برده و از روی عصبانیت تصمیم می‌گیرند. بازداشت دوست عزیز مصطفی تاجزاده و دو تن از کارگردانان سینمای کشور، به نظرم تصمیمی از روی عصبانیت است.

فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال سیاسی و همسر مصطفی تاج زاده، پیشتر در پیامی ویدیویی اعلام کرده بود که حکومت مانند دزدان از تاریکی شب برای دستگیری مخالفان سوء استفاده می کند. خانم محتشمی پور، سپاه پاسداران را عامل فساد و سرکوب در کشور توصیف کرد.

علاوه بر همسر مصطفی تاج زاده در واکنش به اینبازداشت تعدادی از چهره های سیاسی و هنری کشور از جمله جعفر پناهی فیلمساز معترض، ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی، مهدی ناصری از اصولگرایان … آذر منصوری اصلاح طلب. این فعال، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی و علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات در محکومیت این دستگیری، اشاره کردند که این دستگیری ها بدون نظر و تایید رهبری انجام شده باشد.