زينب-جلاليان
نرگس محمدی: زینب جلالیان به دلیل شکنجه‌های هولناک جسمی و روحی نیازمند درمان است

نرگس محمدی: زینب جلالیان به دلیل شکنجه‌های هولناک جسمی و روحی نیازمند درمان است

نرگس محمدی: زینب جلالیان به دلیل شکنجه‌های نیازمند درمان است

نرگس محمدی فعال حقوق بشر با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره زینب جلالیان، تنها زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد در ایران نوشت: هنوز چهره اش را به یاد دارم، چشمان او پرنفوذ بود، اراده ای آهنین داشت و حرف زدن او دقیق و شمرده بود و زندان را به معنای واقعی هیچ می‌انگاشت.

او از ملاقات با والدینش و شکنجه های وحشتناکی که در سلول انفرادی متحمل شده بود به من گفت.

شکنجه سفید

خانم محمدی به نقل از این زندانی سیاسی گفت: زینب می گفت; سلول من منفذی به بیرون نداشت و بعد از ماه ها شمارش روز و شب را از دست دادم. یک بار تصور می‌کردم شب است، دندانهایم را شستم تا بخوابم، زندانبان در را باز کرد، گفت؛ “بیا بیرون”. گفتم؛ من میخواهم بخوابم. او گفت؛ “بیا از راهرو رد شدم در را باز کردم، آفتاب وسط آسمان بود. همین چند جمله برای من کافی بود تا بفهمم شکنجه سفید یعنی چه؟

این فعال حقوق بشر افزود: به وصیت زینب غبطه خوردم و با احترامی که از تمام وجودم بر می‌خاست، نگاهش می‌کردم. عمر این هم‌سلولی بودن کوتاه بود و دیگر او را ندیدم. فایل صوتی را شنیدم.

زینب به دلیل شکنجه‌های هولناک جسمی و روحی از بیماری‌هایی رنج می‌برد که شکنجه‌گران برای فشار بیشتر بر او حق درمان را از او سلب کرده‌اند. او در زندان هایی نگهداری می شود که فاقد امکانات بهداشتی هستند و نیاز به درمان فوری دارد.