منتقدان خامنه‌ای
محمد نوری‌زاد

وکیل محمد نوری‌زاد، یکی از فعالان سیاسی و یکی از منتقدان خامنه‌ای، دو ماه و نیم پس از آزادی از زندان به دستور دادستان عمومی انقلاب، از بازگشت مجدد موکلش به زندان اوین خبر داد.

محمدحسین آقاسی، وکیل محمد نوری‌زاد دیروز، یکشنبه ۴ بهمن، در توییتی نوشت که نوری زاد پس از تماس دادیاری ناظر زندان اوین برای بازگرداندن مجدد به زندان بازگشت.

این وکیل حقوق بشری اظهار داشت: «امروز با ارائه گواهی اعلام کردم که معالجاتش نیمه کاره است ولی در صورت مخالفت با ادامه آن موکل آماده بازگشت است».

وی در این توییت افزود: «نتیجه: آقای نوری زاد، امروز با این روحیه و ظاهر به زندان باز می گردد، زندان مسئول حفظ سلامتی اوست».

به نوبه خود، دادستانی و مسئولان زندان اوین هنوز در مورد دلایل بازگشت محمد نوری‌زاد برای اجرای حکم اظهار نظری نکرده اند.

محمد نوری‌زاد یکی از ۱۴ فعال مدنی از منتقدان خامنه‌ای موسوم به “گروه ۱۴” است که در خرداد ۹۸ بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شد.

نوری‌زاد در مرداد ۱۳۹۸ توسط مقامات نظامی جمهوری اسلامی بازداشت و سپس به ۱۵ سال زندان، دو سال تبعید به ایذه و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

اما در مرداد سال ۹۹ بر اساس رای دادگاه محکومیت محمد نوری‌زاد به هشت ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق و یک سال تبعید به طبس تبدیل شد.