ترکیه
۱۷ نفر در ترکیه به اتهام اقدام برای ربودن یکی از مخالفان حکومت ایران بازداشت شدند

سازمان اطلاعات ترکیه، میت، اعلام کرد که ۱۷ نفر را به ظن همدستی با اطلاعات ایران برای ربایش یکی از مخالفان جمهوری اسلامی بازداشت کرده است.

۱۷ نفر در ترکیه به اتهام اقدام برای ربودن یکی از مخالفان حکومت ایران بازداشت شدند

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، تیمی که این توطئه آدم ربایی را سازماندهی کرده است شامل یک دادستان، صاحب یک شرکت صنایع دفاعی، یک سرهنگ بازنشسته و چند افسر است.

هویت شخصی که هدف این عملیات بوده به طور کامل اعلام نشده است، اما رسانه های ترکیه او را از مخالفان حکومت ایران معرفی کردند که در شهر ساحلی زونگولداک شهر بندری در کناره دریای سیاه، زندگی می‌کند.

مخالفان حکومت ایران در تركيه

به گزارش رسانه های ترکیه، این مخالف حکومت ایران از مدت‌ها قبل دستگاه‌های امنیتی ایران بوده است و وزارت اطلاعات فردی به نام علی قهرمان حاجی آباد را برای سازماندهی آدم ربایی به استانبول فرستادن، این مامور اطلاعاتی پس از سازماندهی این آدم ربایی و تعیین افرادی برای شرکت در این عملیات به ایران بازگشت.

در این گزارش از یک ایرانی به نام مرتضی سلطان سنجلی که در شرکت صنایع دفاعیبای ساغلام در منطقه توزلاى استانبول کار می کند به عنوان یکی از مهمترین حلقه های این روند یاد شده است.

در این گزارش همچنین از احسان ساغلام، مالک صنایع دفاعی بای ساغلام که ارتباطات گسترده ای در وزارت دفاع و نیروهای مسلح ترکیه برخوردار بوده به عنوان کسی نام برده است که جذب، گزینش نیروها و برنامه‌ریزی عملیات را بر عهده داشته است.