یک زندانی در جریان درگیری در زندان مرکزی کرج کشته شد
یک زندانی در جریان درگیری در زندان مرکزی کرج کشته شد

شامگاه شنبه ۲۶ آذر، رسانه‌های رسمی ایران گزارش دادند که یک «زندانی» در جریان درگیری در زندان مرکزی کرج کشته شد و «چند زندانی دیگر» برای مداوا به دلیل «جراحات سطحی» به بهداری زندان منتقل شدند.

یک زندانی در جریان درگیری در زندان مرکزی کرج کشته شد

در اواسط همین روز، منابع حقوق بشری از “تشنج” بودن وضعیت زندان مرکزی کرج خبر داده بودند. برخی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در این زندان نگهداری می شوند.

سازمان حقوق بشر ایران گزارش داده است که پس از انتقال یک «زندانی محکوم به اعدام» برای اجرای حکم به سلول انفرادی، زندانیان بند چهارم این زندان دست به شورش زدند و ورودی ماموران به این بند را مسدود کردند. آنها شعارهای “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “مرگ بر دیکتاتور” سر دادند.

این سازمان به نقل از یک منبع آگاه نوشت که زندانیان سایر بندهای زندان مرکزی کرج نیز «مانند ۱ و ۲ و ۳» شورش کردند.

زندان مرکزی کرج

از سوی دیگر سایت حقوق بشری هرانا ضمن تایید درگیری در زندان مرکزی کرج، اعلام کرد که چند زندانی محکوم به اعدام به انفرادی انتقال یافته‌اند و همین امر، به اعتراض زندانیان بندهای مختلف از جمله “بند ۵” و درگیری آن‌ها با ماموران منجر شد.

بر اساس این گزارش، زندانبانان برای سرکوب اعتراض «تیراندازی» کردند و در نتیجه برخورد خشونت آمیز مأموران، ده ها زندانی معترض در جریان این درگیری «مجروح» شدند.