گوشت مرغ در ایران به ۱۰۰ هزار تومان رسید!
گوشت مرغ در ایران به ۱۰۰ هزار تومان رسید!

گوشت مرغ در ایران به ۱۰۰ هزار تومان رسید؛ قیمت گوشت مرغ در پی افزایش قیمت مواد غذایی، به سطح ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

گوشت مرغ در ایران به ۱۰۰ هزار تومان رسید!

به تازگی گزارش‌ها از ایران نشان می‌دهند که قیمت گوشت مرغ در پی افزایش قیمت مواد غذایی، به سطح ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

وب‌سایت تجارت‌نیوز در تاریخ ۱۱ تیر نوشته است که قیمت مرغ تازه در خرده‌فروشی‌ها به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم رسیده است، در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت آن را ۷۳ هزار تومان اعلام کرده بود.

به تازگی، رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در برخی خرده‌فروشی‌های مناطق شمالی تهران، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ حتی از سطح ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده است. همچنین، برخی شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بسته‌های ۹۰۰ گرمی «سینه و ران پاک شده» مرغ را به قیمت ۱۷۶ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت مرغ به دلیل نزدیک شدن به عید قربان رخ داده است، زیرا برخی از مردم به دلیل عدم توانایی در خرید دام زنده و ذبح، گوشت مرغ را به عنوان جایگزین گوشت قرمز انتخاب کرده‌اند.

افزایش ۷۱.۳ درصدی

گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم اقلام خوراکی در دوره ۱۲ ماه منتهی به خرداد سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، با یک افزایش ۷۱.۳ درصدی مواجه است.