گزارش اعتماد: مبادله کالابه‌کالا برای خرید گوشت مرغ!
گزارش اعتماد: مبادله کالابه‌کالا برای خرید گوشت مرغ!
روزنامه “اعتماد” در روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، در یک گزارش میدانی، به وضعیت خرید و فروش مرغ در ایران پرداخت. این گزارش نشان می‌دهد که شهروندان به دلیل افزایش قیمت‌ها، با مشکلاتی در خرید مرغ مواجه هستند.
گزارش اعتماد: مبادله کالابه‌کالا برای خرید گوشت مرغ!

خبرنگاران این روزنامه به میدان رفته و فروشگاه‌های مرغ و گوشت را در چند نقطه تهران بررسی کرده‌اند. در این بررسی‌ها، موارد متعددی از جمله مبادله کالابه‌کالا تا کارگری کردن برای به دست آوردن چند ران مرغ مشاهده شده است.

فروشندگان مرغ به گزارشگران توضیح داده‌اند که در ماه‌های گذشته، شرایط خرید مردم تغییر کرده است و بسیاری از آن‌ها به جای خرید گوشت و مرغ، ماست و پنیر محلی، ترشی یا مربای خانگی را انتخاب می‌کنند تا از طریق مبادله کالا به کالا، برای خوراک امروز و فردای خود یا پذیرایی از مهمان، گوشت و مرغ تهیه کنند.

وضعيت وخيم مردم

یک فروشگاه گوشت و مرغ در یک محله مرفه‌نشین واقع شده است که صاحب آن اعلام کرده است که تا چند ماه پیش افراد خیر و پولدار، به صورت ماهانه، برای کمک به افراد نیازمند و ناتوان در خرید گوشت و مرغ، مبلغی را به صورت امانت پرداخت می‌کردند. اما از ۷-۶ ماه پیش، صاحب فروشگاه اعلام کرده که از آن افراد خبری نیست و تعدادشان کاهش یافته است.

همچنین، صاحب فروشگاه گفته است که او ماهانه حدود ۳۰ تا ۴۰ خانواده از مناطق مختلف تهران را که در شرایط ناتوانی مالی برای خرید گوشت و مرغ قرار دارند، با گوشت و مرغ رایگان پشتیبانی می‌کند.