کشته شدن دومین افسر سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به سوریه
کشته شدن دومین افسر سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به سوریه

کشته شدن دومین افسر سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ در روز یکشنبه، سیزدهم فروردین، سپاه پاسداران انقلاب تأیید کرد که یکی از افسران این نیرو در “حملات اسرائیلی” در سوریه کشته شده است و اعلام کرد که این مرگ را تلافی خواهند کرد.

کشته شدن دومین افسر سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به سوریه

به گفته روابط عمومی کل سپاه، سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی در حمله سحرگاه روز جمعه، یازدهم فروردین، در حومه دمشق زخمی شد و به دلیل شدت جراحات، در سوریه جان باخت.

قبل از این بیانیه، کانال تلگرامی “صابرین‌نیوز”، نزدیک به سپاه پاسداران، خبر مرگ این نظامی در سوریه را اعلام کرده بود.

بیانیه سپاه نشان می‌دهد که سروان مقداد مهقانی پس از زخمی شدن در سوریه، به ایران انتقال نیافت و در سوریه جان خود را از دست داده است.

میلاد حیدری

صبح جمعه، در حومه دمشق، در جریان حمله اسرائیلی، پنج افسر سپاه پاسداران از جمله یک فرمانده ارشد به نام میلاد حیدری کشته شدند. این مورد توسط سپاه پاسداران و همچنین یک گروه مخالف حکومت سوریه تأیید شده است.

میلاد حیدری، که ۳۲ سال داشت، به عنوان مستشار نظامی به سوریه اعزام شده بود و در فرماندهی نیروهای سایبری سپاه پاسداران فعالیت می کرد.

واکنش به مرگ میلاد حیدری

بیانیه دولت سوریه درباره حمله‌ای که به نظامیان ایرانی وارد شده بود، اشاره‌ای به مرگ آن‌ها نکرده و تنها اعلام کرده بود که سه سرباز ارتش سوریه زخمی شده‌اند.

به واکنش این حملات، سپاه پاسداران اعلام کرده بود که اسرائیل به دلیل این عملیات، «پاسخ لازم را خواهد گرفت» و همچنین در واکنش به مرگ مقداد مهقانی، این سازمان نظامی ایران اعلام کرده بود که اسرائیل «تاوان آن را خواهد داد».