با توجه به اعلام سازمان‌های حقوق بشری هه‌نگاو و شبکه حقوق بشر کردستان، محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد، در صبح جمعه ۲۶ اسفند در زندان ارومیه اعدام شد. وی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به دنبال اصابت گلوله توسط نیروهای مرزبانی در حین کولبری، یک سال بعد به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شد.

محی الدین ابراهیمی اعدام شد

در تاریخ ۲۶ اسفند ماه، سایت حقوق بشری هه‌نگاو به اعدام محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد، در زندان مرکزی ارومیه خبر داد. وی به اتهام همکاری و عضویت در حزب دموکرات کردستان محکوم شده بود.

قبل از اعدام، انتقال او به سلول انفرادی در زندان ارومیه، نگرانی رسانه‌های حقوق بشری را به دنبال داشته است. در پی این اتفاق، صدها نفر از مردم ارومیه در شبکه‌های اجتماعی به تجمع پرداختند و خواستار لغو فوری حکم اعدام آقای ابراهیمی شدند.

چرا محی الدین ابراهیمی اعدام شد؟

محی‌الدین ابراهیمی در طول دوران کولبری خود در حومه شهر اشنویه زخمی شده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. پیشتر نیز در سال ۱۳۸۹ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد، بازداشت و بعد از ۱۴ ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

این اتفاق، برای جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر، نگرانی‌هایی درباره وضعیت زندانیان سیاسی در ایران به وجود آورده است