فیلم
چرا فیلم "برادران لیلا" توقیف شد؟

روز دوشنبه سازمان سینمایی از توقیف فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی با اشاره به «تخلفات و سرپیچی تهیه کننده و کارگردان این اثر از مقرارت» خبر داد.

چرا فیلم “برادران لیلا” توقیف شد؟

در اطلاعیه این نهاد سینمایی آمده است که اداره نظارت بر عرصه و نمایش این سازمان تصمیم به عدم صدور پروانه نمایش برای فیلم سینمایی «برادران لیلا» گرفته است.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقیف احتمالی این فیلم که در جشنواره فیلم کن فرانسه به نمایش درآمد، منتشر شد. به عنوان مثال، روزنامه جام جم، متعلق به سازمان صدا و سیما نوشت که فیلم «برادران لیلا» به دلیل اینکه «قبل از حضور در جشنواره کن برای دریافت پروانه نمایش درخواست نکرده بود» بایگانی می شود.
اما از سویی تهیه کننده فیلم برادران لیلا تایید کرد که این فیلم «با تعامل کامل با سازمان سینمایی» در وزارت ارشاد به جشنواره کن ارسال شده است.

رابطه فیلم برادران لیلا با وقایع آبان چیست؟

و پیش از این محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با انتقاد شدید از اظهارات گروه فیلمسازی برادران لیلا در جشنواره کن گفته بود که آنها «تسلیم رفتارهای نمایشی و غیرصادقانه برای کسب جایزه شدند».

این در حال است کارگردان فیلم «برادران لیلا» پس از دریافت جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم، فیپرشی، در جشنواره کن فرانسه، این جایزه را به مردم آبادان تقدیم کرد.