چرا روزنامه سازندگی توقیف شد؟
چرا روزنامه سازندگی توقیف شد؟

چرا روزنامه سازندگی توقیف شد؟؛ روزنامه اینترنتی «فراز» از توقیف روزنامه «سازندگی» امروز به دلیل انتخاب تیتر «طغیان گوشت» و اشاره به گران‌شدن آن خبر داد.

چرا روزنامه سازندگی توقیف شد؟

و در حالی که روزنامه ایران، ارگان رسمی جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از رسانه های دولتی، رسیدن قیمت هر کیلوگرم گوشت در ایران را نیم میلیون تومان تایید کرده اند، مقامات دولتی این خبر را تکذیب کرده و آن را «حاصل فضاسازی در فضای مجازی» می‌دانند.

در عین حال بسیاری از اخبار حاکی از آن است که مسئولان توزیع گوشت را در شهرهای مختلف با قیمت هایی از کیلویی ۲۳۵ هزار تومان آغاز کرده اند اما این مسئولان برای این توزیع محدودیت هایی در نظر گرفته اند.

عبور قیمت گوشت از نیم میلیون تومان

این روند باعث شد روزنامه همشهری یکی از روزنامه های حکومتی به انتقاد از عملکرد دولت در حوزه بازار گوشت بپردازد و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بررسی میدانی به واردات گوشت گوسفندی اذعان کرد. توسط مقامات توزیع شده در روزهای اخیر “کیفیت خوبی ندارد و دارای چربی بسیار بالایی است”.

و روزنامه ایران در شماره جدید خود نوشت: «در بازار خرده فروشی هر کیلوگرم لاشه گوسفندى به طور متوسط ​​بین ۳۴۰ تا ۳۶۵ هزار تومان، گوساله ۳۱۰ هزار تومان، ران ۴۱۰ هزار تومان، سردست ۳۶۵ هزار تومان و راسته ۳۹۸ هزار تومان عرضه می‌شود.