چرا دیوارنگاره «زنان سرزمین من» از میدان ولیعصر برچیده شد؟
چرا دیوارنگاره «زنان سرزمین من» از میدان ولیعصر برچیده شد؟

دیوارنگاره «زنان سرزمین من»؛ در پی درخواست تعدادی از چهره های برجسته هنری و ورزشی مبنی بر حذف تصویر خود از دیوارنگاره «زنان سرزمین من» در مرکز تهران، سازمان اوج، وابسته سپاه پاسداران، روز جمعه جمعه اعلام کرد این دیوارنگاره برچیده شد.

چرا دیوارنگاره «زنان سرزمین من» از میدان ولیعصر برچیده شد؟

سازمان اوج، از دیوارنگاره‌ای با عنوان “زنان سرزمین من، ایران” در مرکز شهر تهران رونمایی کرد. نصب ایندیوارنگاره اعتراض تعدادی از چهره های هنری و ورزشی را برانگیخت.

مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج گفت: با توجه به اصلاح طرح دیواری فعلی دیوارنگاره تا بازگشت مجدد این طرح، طرح جدید امشب رونمایی خواهد شد.

مدیرکل و هماهنگ کننده ارتباطات مردمی اوج در توئیتی نوشت: ما به عنوان سازمان هنری رسانه‌ای اوج همواره یکپارچگی ایران عزیز را مدنظر قرار داده‌ایم. در این تصویر دیوارنگاره تلاش کرده برای پاسداشت مقام زن، تعداد اندکی از زنان موفق سرزمين مان ایران را معرفی کند. برای این روزها که همه جا حرف از زنان است.

مهسا امینی

رونمایی از ديوارنگاره «زنان سرزمين من» در میان اعتراضات گسترده در واکنش به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در شهرهای مختلف ایران در میدان ولی عصر رونمایی شد.

ابتدا معتمدآریا، بازیگرسرشناس سینمای ایران، روز پنجشنبه در ویدئویی در اعتراض به کشته شدن نوجوانان و جوانان در خیابان، از عملکرد دولت در برخورد با معترضان به شدت انتقاد کرد و در پیامی در اینستاگرام خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشتند: «عکس من را از میدان ولی‌عصر پایین بیاورید».