قاسم سلیمانی
پیگیری پرونده قاسم سلیمانی "اصل اساسی سیاست خارجی ایران" است!

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیگیری پرونده کشته شدن قاسم سلیمانی را «اصل اساسی سیاست خارجی ایران» دانست.

پیگیری پرونده قاسم سلیمانی “اصل اساسی سیاست خارجی ایران” است!

سعید خطیب زاده، پیگیری پرونده کشته شدن قاسم سلیمانی را «اصل اساسی سیاست خارجی ایران» دانست.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۲۹ فروردین، مانند دیگر مقامات حکومت ایران، بر لزوم مجازات «مسببان، عاملان و مشاوران» عملیات کشته شدن فرمانده سابق نیروهای خارجی سپاه تاکید کرد.

پرونده قاسم سلیمانی آخرین مانع برای احیای برجام است!

پیشتر یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین به رادیو فردا گفته بود که تعهد جمهوری اسلامی برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده کشته‌ شدن قاسم سلیمانی یکی از شروط اصلی خروج سپاه پاسداران از لیست تروریستی دولت آمریکا و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای است.

این منبع گفت: سرویس‌های امنیتی آمریکا اطلاعات دقیقی از برنامه‌های تهران برای اقدام علیه برخی از مقامات سابق دولت آمریکا متهم به دست داشتن در کشته شدن قاسم سلیمانی دارند و در چنین شرایطی نمی‌توان با درخواست ایران موافقت کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران به عنوان درخواست لحظه آخری در این مذاکرات خواستار حذف سپاه از فهرست تروریسم شدند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در هشتم فروردین گفت که این پرونده «ربطی به برجام ندارد» و ایران را متهم کرد که با درخواست «تضمین‌هایی در مورد سپاه پاسداران»، در مذاکرات احیای برجام را با مشکل مواجه کرده است.