قاسم سلیمانی
پرونده قاسم سلیمانی آخرین مانع برای احیای برجام است!

تعهد دولت جمهوری اسلامی برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده قاسم سلیمانی یکی از شروط اصلی برای خارج‌ کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی دولت آمریکاست.

پرونده قاسم سلیمانی آخرین مانع برای احیای برجام است!

یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین به رادیو فردا گفت: تعهد دولت جمهوری اسلامی برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده قاسم سلیمانی یکی از شروط اصلی برای خارج‌ کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی دولت آمریکاست.

این منبع با اشاره به اصرار ایران بر حذف سپاه پاسداران از لیست که به آخرین مانع در مذاکرات هسته‌ای تبدیل شده است، گفت: نهادهای امنیتی آمریکا اطلاعات دقیقی در مورد برنامه‌های تهران برای اقدام علیه برخی مقامات سابق دولت آمریکا در اختیار دارند که متهم به دخالت در کشته شدن قاسم سلیمانی هستند، و در چنین شرایطی امکان موافقت با درخواست حکومت جمهوری اسلامی از سوی واشینگتن وجود ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران خروج سپاه را به عنوان درخواست دقایق آخر در جریان مذاکرات پیشنهاد کردند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز هشتم فروردین گفت که این پرونده «ربطی به برجام ندارد» و ایران را متهم کرد که با درخواست «تضمین‌هایی درباره سپاه پاسداران»، در مذاکرات احیای برجام را با مشکل مواجه کرده است.

افزایش تهدیدات علیه مایک پمپئو

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی مبنی بر افزایش تهدیدات علیه مایک پمپئو وزیر امور خارجه ترامپ و برایان هوک، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران منتشر شده است و دولت بایدن تدابیر امنیتی را به‌ویژه برای آقای پمپئو تشدید کرده است.

آسوشیتدپرس روز ۲۱ اسفند سال گذشته گزارش داد که به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد دولت آمریکا «دو میلیون دلار» در ماه برای محافظت ۲۴ ساعته از مایک پمپئو و برایان هوک هزینه می‌کند.