پیک هفتم کرونا

حمید سوری، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، به شهروندان به دلیل پیک هفتم کرونا هشدار داد که به سفرهای نوروزی نروند و  از والدین خواسته است که فرزندانشان را برای خرید بیرون نبرند.

همزمان با اعلام مقامات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه سفرهای نوروزی را برای خودروهایی که صاحبانشان سه دز واکسن زدند بلامانع دانسته است، یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا از مردم خواست در نوروز تردد نکنند.

حمید سوری، از احتمال وقوع پیک هفتم کرونا در بهار آینده خبر داد و همچنین از والدین خواسته شد که فرزندان خود را به خرید نبرند. 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: «در پیک ششم کرونا در سراسر جمهوری اسلامی، ۲۰ درصد موارد ابتلا را کودکان تشکیل می‌دهند».

شایان ذکر است که چند تن از کارشناسان ابراز نگرانی کرده بودند که ستاد ملی مقابله با کرونا تنها برای رانندگان خودروهای مسافر محدودیت واکسن گذاشته و برنامه‌ای برای کنترل وضعیت سرنشینان این خودروها ندارد.

بابک عشرتی، متخصص اپیدمیولوژی، اظهار داشت: «اگر مسئولان کشور سفر رفتن را بدون مانع اعلام می‌کنند بهتر است آموزش‌های لازم به منظور چگونه سفر رفتن را نیز به شهروندان ارائه دهند».

وی اضافه کرد: «شلوغی مراکز خرید در آستانه نوروز نیز ممکن است منجر به شیوع گسترده‌تر ویروس شود».

شایان ذکر است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، مجموع جان‌باختگان ویروس در ایران تاکنون به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ نفر رسید. بیانیۀ وزارت همچنین نشان داد که مجموع کل بیماران این ویروس تاکنون به ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.