پیک ششم کرونا

همزمان با افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونا به دلیل افزایش مبتلایان به امیکرون در ایران، طی ۲۴ ساعت از یک شهر به ۷ شهر، وزیر بهداشت از ورود کشور به پیک ششم کرونا خبر داد.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی صبح امروز اعلام کرد که تعداد شهرهای قرمز کرونا در عرض ۲۴ ساعت به جای یک شهر به ۷ شهر رسیده است و اینکه این شهرها عبارتند از: قم، اردکان، مهریز، کاشان، ابرکوه، فردوس و خاتم.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد شهرهای زرد به ۲۱۷ شهر و تعداد شهرهای آبی از ۳۲۵ شهر به ۱۸۱ شهر کاهش یافته است.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، در توییتر خود از آغاز موج ششم کرونا در سراسر استانهای و شهرهای جمهوری اسلامی خبر داد.

عین‌اللهی نوشت: «متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده‌ایم».

اما علیرغم این هشدار، وزیر بهداشت به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با موج ششم اشاره ای نکرد.

اما او توصیه کرد که مردم از ماسک به درستی استفاده کنند، مراحل بهداشتی را رعایت کنند و واکسن را به خصوص دوز سوم تزریق کنند.

به نوبه خود، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، نیز هشدار داد پیک سویه اومیکرون در ایران در حال افزایش است و اینکه سرایت آن شدید بود.

کریمی همچنین اظهار داشت: «بیمارستان‌های کشور باید ضمن آمادگی کامل، دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشند».