پیام ایران درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد به فیفا چیست؟
پیام ایران درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد به فیفا چیست؟

پیام ایران درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد به فیفا چیست؟؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که در پاسخ فدراسیون به فیفا در خصوص اتفاقات ورزشگاه مشهد، تلاش شده تا ثابت شود که دستگاه‌های دولتی و حکومتی در این حوادث «نقش» نداشته‌اند.

پیام ایران درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد به فیفا چیست؟

روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه، خبرگزاری ايسنا از پاسخ ایران به پیام فیفا در خصوص اتفاقات ورزشگاه مشهد در آخرین روز مهلت مقرر خبر داد.

در فروردین ماه، تعداد زیادی از بانوان در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی علیرغم تهیه بلیت ورود به ورزشگاه برای تماشای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان، اجازه ورود به ورزشگاه مشهد را نداشتند.

حوادث ورزشگاه مشهد

ماموران پلیس برای متفرق کردن این زنان از جمله چند دختر جوان به اسپری فلفل متوسل شدند. احمد وحيدی وزیر کشور نیز این اقدام را تایید کرد.

در پی این اتفاقات، کمیته انضباطی فیفا در ۱۵ شهریورماه با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار شفاف سازی شد و به فدراسیون ۶ روز فرصت داد تا دفاعیه خود را به کمیته انضباطی فیفا ارائه کند.

ایسنا به نقل از آقای تاج نوشت که پیام فیفا به ایران تا حدودی هشداردهنده بود و به همین دلیل مکاتبات رسمی مقامات دولتی از ریاست جمهوری تا قوه قضائیه و مجلس برای برخورد با خاطیان این اتفاق را ضمیمه پاسخ ایران کرده است.