پنتاگون: اسناد فاش شده کاملا محرمانه هستند و ممکن است باعث مرگ افراد شوند
پنتاگون: اسناد فاش شده کاملا محرمانه هستند و ممکن است باعث مرگ افراد شوند

پس از عواقب افشای ده‌ها سند محرمانه، پنتاگون تایید کرد که افشای اسناد حساس آمریکایی یک تهدید امنیتی “جدی” را به وجود آورده است.

پنتاگون: اسناد فاش شده کاملا محرمانه هستند و ممکن است باعث مرگ افراد شوند

پس از عواقب افشای ده‌ها سند محرمانه، پنتاگون تایید کرد که افشای اسناد حساس آمریکایی یک تهدید امنیتی “جدی” را به وجود آورده است و به اشاره به اینکه اقداماتی برای شناسایی افرادی که به آن‌ها دسترسی داشته‌اند، انجام شده است.

در بیانیه ذکر شده است که وزیر دفاع لوید آستین روز ۶ آوریل از افشای این سند مطلع شده است.

علاوه بر این، پنتاگون همچنین روشن کرد که جزئیات موجود در اسناد افشا شده ممکن است باعث آسیب به جان افراد شود و افزود که مقامات برجسته با کشورهای مختلف در ارتباط هستند تا بر اهمیت ایمنی کار اطلاعاتی تاکید کنند.

همچنین پنتاگون روشن کرد که اسناد افشا شده به عنوان بسیار محرمانه رده بندی شده‌اند. همچنین ذکر شد که اسناد افشا شده مشابه آن‌هایی هستند که به رهبران برجسته ارائه می‌شوند و بعضی از تصاویر در اسناد افشا شده تغییر یافته است.

اسناد طبقه بندی شده لو رفته

“اسناد محرمانه که افشا شده‌اند، به طور دقیق اسرار امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین، چین و خاورمیانه را آشکار کردند و نور به عمق نفوذ پنتاگون در سازمان‌های اطلاعاتی روسیه افکندند.”

گزارش روزنامه نیویورک تایمز نیز اشاره کرد که این اسناد که در روز جمعه در توییتر و سایر وب سایت ها منتشر شده‌اند، شامل هشدارهایی به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا قبل از حملات روسیه در اوکراین بوده و شامل جزئیاتی درباره اهداف خاصی است.

این اطلاعات استخباراتی به ایالات متحده آمریکا اجازه داد تا اطلاعات مهمی را به اوکراینا درباره چگونگی دفاع از خودش ارائه دهد.