ویزای سفر

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی در عراق از لغو ویزای سفر هوایی برای مسافران و زائران دو کشور خبر داد.

به گفته ایرج مسجدی، ایران و عراق توافق کردند که مسافران و بازدیدکنندگان تهران و بغداد از طریق هوایی بدون ویزا وارد دو کشور شوند.

سفیر جمهوری اسلامی افزود که مسافران دو کشور اکنون برای ورود به کشور دیگر نیاز به گذرنامه رسمی دارند و باید پروتکل های بهداشتی از جمله سند آزمایش کرونا منفی را رعایت کنند.

مسجدی همچنین تصریح کرد كه تصمیم لغو ویزای شامل بندی است که اگر شخصی با هواپیما وارد عراق شد، می تواند از طریق مرز زمینی به ایران بازگردد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که وضعیت کرونا در کشور همچنان بحرانی است چرا که برخی از مسئولان وزارت بهداشت نسبت به احتمال شیوع ویروس‌های جدید و آغاز ششمین پیک در پاییز امسال هشدار داده‌اند.

به نوبه خود، پزشکان همچنین افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین افزایش مرگ و میر و نبود داروهای کافی برای درمان بیماران را تایید کردند.

پزشکان ایرانی همچنین نسبت به لغو روادید هشدار دادند و گفتند: «علیرغم اینکه در ماه‌های گذشته با وجود توافق‌ ها مبنی بر ضرورت تزریق دزهای واکسن و تست منفی کرونا برای زوار، آلوده بودن و ناقل بودن این مسافران در بازگشت وجود داشته است».