واکنش ناوگان آمریکا و بریتانیا به مزاحمت قایق‌های سپاه برای یک کشتی
واکنش ناوگان آمریکا و بریتانیا به مزاحمت قایق‌های سپاه برای یک کشتی

مزاحمت قایق‌های سپاه قایق‌های سپاه برای یک کشتی؛ روز یکشنبه، نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که درخواست کمک یک کشتی تجاری که در تنگه هرمز با مزاحمت قایق‌های تندروی سپاه پاسداران روبرو شده بود، پاسخ داده‌اند. پس از مداخله و کمک به این کشتی، قایق‌های سپاه منطقه را ترک کرده‌اند.

واکنش ناوگان آمریکا و بریتانیا به مزاحمت قایق‌های سپاه برای یک کشتی

در بیانیه‌ای، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که خدمه یک کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی تنگه هرمز حرکت می‌کرد و تحت پرچم بین‌المللی بود، در ساعت ۴ و ۵۶ دقیقه عصر یک‌شنبه تماسی برای درخواست کمک برقرار کردند. آنها گزارش دادند که سه قایق تندروی سپاه پاسداران با پرسنل مسلح به آنها نزدیک شده و از فاصله نزدیک در حال تعقیب این کشتی تجاری بودند.

در بیانیه آمده است که ناوشکن یواس‌اس مک فال نیروی دریایی آمریکا و همچنین ناوچه اچ‌ام‌اس لانکاستر نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا که در منطقه حضور داشتند، پس از دریافت درخواست کمک از این کشتی تجاری، به آن پاسخ دادند. ناوچه بریتانیایی یک هلی‌کوپتر و ناوشکن یواس‌اس مک فال یک هواپیمای گشت دریایی را به محل حادثه اعزام کردند.

بنا به اعلام ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، یک ساعت پس از اقدامات نیروهای آمریکایی و بریتانیایی، کشتی تجاری در تماسی اعلام کرد که قایق‌های تندروی سپاه پاسداران از تعقیب آن دست کشیده و از منطقه خارج شده است.

ناوگان پنجم ایالات متحده افزود که پس از کمک نیروهای آمریکایی و بریتانیایی، این کشتی تجاری بدون وقوع هرگونه حادثه، موفق به ادامه عبور خود از تنگه هرمز شده است.

ایالات متحده  در حال تقویت نیروهای دفاعی خود در اطراف تنگه هرمز

در این بیانیه، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده تأکید کرده است که همراه با شرکای خود، در حال تقویت نیروهای دفاعی خود در اطراف تنگه هرمز هستند. این تقویت نیروها به منظور حفظ امنیت و ثبات در این منطقه بسیار حیاتی است، زیرا تنگه هرمز به عنوان مسیری کلیدی برای عبور حدود ۲۰ درصد از صادرات نفت جهان محسوب می‌شود.