زندان اوین
واکنش مادر بهنام محجوبی به تصاویر زندان اوین: روزی دنیا خواهد دید چطور پسرم را کشتند

بتول حسینی: وقتی خبر هک یا انتشار دوربین‌های اوین را شنیدم بیشتر دلم قرص شد که ماه پشت ابر نمی‌مونه و می‌رسه روزی که همه دنیا ببینن اون‌شب با بهنام من چیکار کردن و چطور کشتنش، همه‌جای ایران اوین است.

واکنش مادر بهنام محجوبی به تصاویر زندان اوین

واکنش مادر بهنام محجوبی به تصاویر زندان اوین: روزی دنیا خواهد دید چطور پسرم را کشتند؛ بتول حسینی ، مادر بهنام محجوبی ، درویش زندانی که بر اثر شکنجه جان باخت ، در توییتی نوشت: وقتی خبر هک یا انتشار دوربین‌های اوین را شنیدم بیشتر دلم قرص شد که ماه پشت ابر نمی‌مونه و می‌رسه روزی که همه دنیا ببینن اون‌شب با بهنام من چیکار کردن و چطور کشتنش، همه‌جای ایران اوین است.

 

و می‌رسه روزی که همه دنیا ببینن اون‌شب با بهنام من چیکار کردن و چطور کشتنش، همه‌جای ایران اوین است.

عفو بین‌الملل خواستار بازرسی مستقل از زندان‌های ایران شد

عفو بین الملل پس از انتشار فیلم هایی از برخورد زندانبانان با زندانیان در ایران ، در بیانیه ای که روز چهارشنبه ۳ شهریور منتشر کرد ، بار دیگر از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران اجازهٔ بازرسی مستقل از زندان‌های کشور را بدهد.

هبه مریف ، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل ، بر “ماهیت گسترده و سیستماتیک” شکنجه و سایر بدرفتاری ها در زندان ها و بازداشتگاه های ایران تأکید کرد و افزود که مقامات جمهوری اسلامی “عذرخواهی مختصر و وعده‌های کلی” برای اصلاح وضعیت کافی نیست.

مریف به عذرخواهی رئیس نهاد زندان و دستور کلی رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری این موضوع اشاره کرد ، اگرچه عذرخواهی رئیس نهاد زندان شامل خود زندانیان نمی شد.