رئیسی
واکنش رئیسی به قطعنامه شورای حکام چیست؟

واکنش رئیسی به قطعنامه شورای حکام: ایران یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

واکنش رئیسی به قطعنامه شورای حکام چیست؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در واکنش به تصویب تصمیم قاطع شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: این موضوع نیز مانند قطعنامه‌های پیشین تاثیری بر مواضع تهران نخواهد داشت.

ابراهیم رئیسی که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، به جمعی از مردم این استان گفت که قطعنامه‌های وضع‌شده در مجامع بین المللی در اغلب موارد “بی اثر” و “بی فایده” بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه ۱۸ خرداد با اکثریت آرا قطعنامه ای علیه ایران صادر کرد و از تهران به دلیل عدم همکاری با این آژانس انتقاد کرد.

توقیف دو کشتی یونانی توسط سپاه

رئیسى در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که «دشمن» قصد دارد با «تحریم و تهدید» از پیروزی ایران در منطقه جلوگیری کند، در حالی که چنین اقداماتی از سوی غرب موجب رشد «استقلال» و و «خودکفایی» کشور کمک کرده است.

ایران متهم است که به سؤالات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد منشأ اورانیوم در سه سایت هسته ای اعلام نشده خود – از جمله تورقوزآباد، ورامین و مریوان- پاسخ نداده است.

سپس رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توقیف دو کشتی یونانی توسط سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس، گفت: «دوران بزن در رو تمام شده» و غرب را متهم کرد که «با قلدری، یونانی‌ها را تحریک کردند» تا کشتی‌ ایران را در منطقه بدزدند.