نیروهای اطلاعاتی ترکیه، رهبر داعش را در سوریه به قتل رساندند
نیروهای اطلاعاتی ترکیه، رهبر داعش را در سوریه به قتل رساندند

نیروهای اطلاعاتی ترکیه، رهبر داعش را در سوریه به قتل رساندند؛ رجب طیب اردوغان، اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی این کشور موفق به دستگیری و نابودی ابوالحسین القرشی، رهبر گروه داعش شده‌اند.

نیروهای اطلاعاتی ترکیه، رهبر داعش را در سوریه به قتل رساندند

در شب یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی این کشور موفق به دستگیری و نابودی ابوالحسین القرشی، رهبر گروه داعش شده‌اند.

در یک مصاحبه با شبکه تی‌آرتی ترک، آقای اردوغان اعلام کرد که ابوالحسین القرشی در جریان عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه در سوریه کشته شده است.

وی همچنین بیان کرد که نیروهای اطلاعاتى ترکیه برای مدت طولانی در تعقیب و گریز القرشی بوده‌اند. براساس گزارشات منابع امنیتی و محلی، این عملیات در شهرک جیندیرس شمال سوریه صورت گرفته است که تحت کنترل گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه قرار دارد.

صدای شدید یک انفجار

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ساکنان شهرک جیندیرس اعلام کردند که درگیری‌ها شامگاه شنبه آغاز شده و به مدت یک ساعت ادامه داشته و در نهایت با صدای شدید یک انفجار به پایان رسیده است. پس از این اتفاق، نیروهای امنیتی این منطقه را محاصره کردند تا از نزدیک شدن مردم به آن جلوگیری شود.

همچنین، در نوامبر سال ۲۰۲۲، پس از کشته شدن رهبر قبلی داعش در جنوب سوریه، گروه تروریستی داعش القرشی را به عنوان رهبر خود انتخاب کرده بود.