آبان
نصب روبان‌های قرمز اعتراضی برای گرامیداشت جانباختگان قیام آبان

نصب روبان‌های قرمز اعتراضی برای گرامیداشت جانباختگان قیام آبان؛ کمپین نه به جمهوری اسلامی اعلام کرد: با همت مبارزان میهنى از عموم مردم رنج دیده و خانواده های قربانیان قیام آبان ۹۸ دعوت می کند تا با نصب روبان‌های قرمز اعتراضی در کمپین گرامیداشت یاد جانباختگان آبان شرکت کنند.

نصب روبان‌های قرمز اعتراضی برای گرامیداشت جانباختگان قیام آبان

با همت مبارزان میهنى از عموم مردم رنج دیده و خانواده های قربانیان قیام آبان ۹۸ دعوت می کند تا با نصب روبان‌های قرمز اعتراضی در کمپین گرامیداشت یاد جانباختگان آبان شرکت کنند

 

این کمپین از مبارزان خواست تا پیام “آبان خونین ادامه دارد” را در سراسر کشور منتشر کنند.

خانواده های جانباختگان آبان در آستانه سالگرد جانباختن فرزندانشان!

خانواده های جانباختگان آبان در آستانه سالگرد جانباختن فرزندانشان؛ سوگواری مادر جاویدنام مهرزاد رضایی در آستانه سالگرد جانباختن فرزندش

https://twitter.com/Barandaz_khak/status/1454306655848501248?s=20

 

فرشته جهانگیری مادر مهرزاد رضایی روز جمعه ۷ آبان ماه در مراسم سالروز تولد جاویدنام مهرداد معین‌فر برسر مزارش در آرامگاه فردوسیه شهریار تهران پس از سوگواری در در غم فرزند جانباخته خود او از دچار ضعف جسمانی شده و برای دقایقی هوشیاری خود را از دست داد..

یاشار تبریزی، فعال مدنی که در این مراسم حضور یافته و فیلم را منتشر کرده است، می گوید: ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آبان ماه ۹۸ ییادآور گلوله بر تن ایرانیان به جرم اعتراض به ناکارآمدی بنیادین جمهوری اسلامی است و حالا اکثریت ایرانیان در رنج و درد هستند

پدر وحید دامور: امیدوار با نابودی جمهوری اسلامی هستیم

مرتضی دامور در حاشیه مراسم سالروز تولد زنده‌یاد مهرداد معین‌فر در آرامستان در این پیام گفت: امیدوارم با نابودی جمهوری اسلامی روزی برسد که همه با شادی و نشاط زندگی کنیم.

https://twitter.com/sedaykoda8/status/1454471078022193154?s=20

روز جمعه هفتم آبان ماه ۱۴۰۰ تعدادی از خانواده های جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ به مناسبت سالروز تولد مهرداد معین یکی از قربانیان آبان ۹۸، با تعدادی از فعالان مدنی و سیاسی دیدار کردند. ، در کنار آرامگاه وی و میلاد محققی، از دیگر کشته‌شدگان این اعتراضات، گرد هم آمدند. 

اعتراضات آبان ۹۸

تظاهرات ایران در سال ۹۸ یا آبان خونین مجموعه ای از اعتراضات مردمی و ضد دولتی در سراسر ایران بود. این تظاهرات در تاریخ ۲۴ آبان ۹۸ پس از از سرگیری سهمیه های بنزین در ایران آغاز شد و قیمت های بنزین را به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داد. این اعتراضات، که عمدتا در طبقه فقیر شهری و طبقه کارگر متمرکز بود، در ابتدا نسبتا صلح آمیز بود، به تدریج تبدیل به شورش خشونت آمیز علیه رژیم حاکم شد.

در گزارش تحقیق، خبرگزاری فرانسه می گوید بیش از۷۵۰ عکس و ویدیو نیروهای امنیتی تیراندازی توسط نیروهای امنیتی و کشته و زخمی شدن معترضان به جای مانده‌است

آژانس های خبری و سازمان های حقوق بشر در خارج از کشور، بر اساس تحقیقات و منابع آنها، تعداد کشته‌ها را از چند صد نفر تا ۱۵۰۰ نفر اعلام کردند.