مونا حیدری

محمدحسین هاشمیان، دبیر کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که قاتل مونا حیدری مظلوم است چون وی قربانی فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شد.

اظهارات تکان دهنده هاشمیان، دیشب، سه شنبه ۱۹ بهمن، در یک نشست اینترنتی مطرح شد که اینترنت و شبکه های اجتماعی نشانه های ناآگاهی از عصر مدرن هستند چرا که یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی هستند.

هاشمیان با تایید اینکه گردن زدن مونا حیدری توسط همسرش در اهواز تاسف بار بود، گفت: «هم قاتل و هم مقتول به نوعی مظلوم واقع شده و قربانی فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شدند».

به نوبه خود، احمد رهدار، مدیر موسسه مطالعات اسلامی فتوح اندیشه اظهار داشت: «در این قضیه یک مرد ایرانی مورد ظلم قرار گرفته و از شرایط عادی خارج شده و غیرت ورزیده البته ممکن است که در روش بکارگیری این غیرت به خطا رفته باشد».

شایان ذکر است که مونا حیدری یکی از قربانیان پدیده کودک-همسری در جمهوری اسلامی به دلیل نبود قوانین بازدارنده بوده که یکی از دلایل اصلی وقوع چنین حوادثی در ایران است.

از سوی دیگر جمهوری اسلامی از توقیف و تعطیل خبرگزاری رکنا به دلیل انتشار عکس و فیلم مردی که سر همسر ۱۷ ساله خود را در دست گرفته بود، خبر داد.

در حالی که تعدادی از مقامات رژیم جمهوری اسلامی به رسانه ها گفتند که قاتل جنایت خود را از روی غیرت انجام داده است، اظهاراتی که جنجال بزرگی را در جامعه ایران به راه انداخت.