اقتصاد مقاومتی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، ادامه پروژه های اقتصاد مقاومتی را علیرغم ادامه تحریم ایالات متحده و تحریم های جمهوری اسلامی تأیید کرد.

جهانگیری اقتصاد ایران را یکی از ۲۰ اقتصاد بزرگ تولید ناخالص داخلی در جهان توصیف کرد و اظهار داشت که دولت در دوره باقی مانده خود برای غلبه بر مشکلات، عبور از این ممنوعیت و تأمین واکسن کرونا به وفور برای شهروندان تلاش خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی اظهار داشت که درآمد کشور از نفت در سال ۹۰ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است اما در سال گذشته ۹۹ این مبلغ در حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

وی تاکید کرد: «پیش نیاز توسعه ملی کشور استفاده از فرصت های اقتصادی، سیاسی و بین المللی است و مدیران مخلص باید از این فرصت ها برای ایران استفاده کنند».

از سوی دیگر، جهانگیری اظهار داشت: «آمریکا در سالهای اخیر انواع تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است. اما شکست خورد و به عدم موفقیت خود در اعمال فشار حداکثر فشار و تحریم بر کشور ما اعتراف کرد».

وی همچنین در مورد استانداری خراسان رضوی صحبت کرد و گفت که این استان ظرفیت عظیمی برای توسعه دارد و مشکلات پیش روی این استان در بخشهای مختلف اقتصاد و سرمایه گذاری باید با استفاده از اختیارات اقتصاد مقاومتی حل شود.