مصطفی میرسلیم: معترضان ده روز بعد از دستگیری باید اعدام شوند
مصطفی میرسلیم: معترضان ده روز بعد از دستگیری باید اعدام شوند

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار اعدام سریع معترضان ظرف پنج یا ده روز پس از دستگیری شد.

مصطفی میرسلیم: معترضان ده روز بعد از دستگیری باید اعدام شوند

در حالی که بسیاری از مردم در داخل و خارج از ایران نسبت به صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان اعتراض دارند، این نماینده اصولگرایان در مجلس گفت: به نظر من فاصله دستگیری عوامل ناآرامی‌ها تا اعدام آنها بسیار زیاد است و باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند؛ منتها قوه قضائیه روال خودش را دارد.

پسر این نماینده در سال ۹۸ به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت و زندانی شد اما یک سال بعد آزاد شد، مصطفی مرسلیم می گوید که نقشی در آزادی او نداشته است.

شمار کشته شدگان اعتراضات در ایران به ۴۹۳ نفر رسید

پایگاه حقوق بشری هرانا که تحولات اعتراضات در ایران را رصد می کند، اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این اعتراضات به بیش از ۴۹۰ نفر رسیده است.

این پایگاه خبری شامگاه سه شنبه ۲۲ آذرماه گزارش داد که از آغاز موج اعتراضات در ایران در ۲۲ آذر تاکنون ۴۹۳ نفر کشته شده اند که ۶۲ نفر از آنها نیروهای امنیتی بوده اند.

هرانا شمار جان‌باختگان زیر ۱۸ سال را نیز ۶۸ نفر عنوان کرده که برخی از آنها به نماد این اعتراضات تبدیل شده اند، از جمله نیکا شاکرمی و کیان پیرفلک.