قلب خوک

روزنامه های آمریکایی واکنش پسر دیوید بنت را كه بیمارستان مریلند دو ماه پس از انجام پیوند قلب خوک از مرگ خود خبر داد، فاش کردند.

دیوید بنت، ۵۷ ساله، به بیماری قلبی مزمن مبتلا بود و از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری برای انجام این جراحی نادر دریافت کرد.

پزشکان اعلام کرده اند که این تصمیم برای پیوند قلب خوک به دیوید به این دلیل گرفته شده است که بیمار واجد شرایط پیوند قلب معمولی نبوده است.

مقامات بیمارستان مریلند آمریکا توضیح دادند که دیوید ۶ هفته قبل از عمل جراحی در بستر بود و به دستگاه های حیاتی متصل بود و در شب سال نو میلادی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پزشکان خود در دانشگاه گفته اند که او پس از عمل مدتی را با خانواده خود گذرانده و از تمایل خود برای بازگشت به سگش که در خانه منتظر او بود صحبت کرده است.

پزشکان بیمارستان از بیان علت اصلی مرگ بنت خودداری کردند، اما فاش کردند که سلامتی او در روزهای قبل از مرگش بدتر شده بود.

 در حالی که برخی از پزشکان متخصص علت مرگ در این موارد را پس زده شدن عضو پیوندی، عفونت و یا به وجود آمدن سایر عوارض پس از عمل پیوند عنوان کرده اند.

به نوبه خود، پسر نخستین دریافت‌کننده قلب خوک گفت: «پدرم می‌داند که ضمانتی برای عملکرد قلب پیوندی وجود ندارد اما امیدواریم که این داستان آغاز امید باشد و نه پایان آن».

 پسر بنت همچنین از بیمارستان مریلند برای این عمل تشکر کرد و گفت که خانواده‌اش امیدوارند پیوند پدرش تلاش‌ها برای رفع کمبود اعضا را بهبود بخشد.