مرکز کنترل مواد مخدر ایران: تهران بیشترین تعداد دانشجویان معتاد را در کشور دارد

اسکندر مومنی رئیس مرکز کنترل مواد مخدر ایران امروز دوشنبه ۲۱ دسامبر اعلام کرد که تهران بیشترین معتادان را در کشور دارد.

مومنی در اظهاراتی که به روزنامه “همشهری” داد تأیید کرد که مدارس ایران “به مرکز اصلی بازاریابی و فروش داروهای جدید” تبدیل شده اند. وی گفت: آمار دانش آموزان معتاد در ۹ استان ایران بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه این استانها عبارتند از: تهران ، خراسان جنوبی ، فارس ، سمنان ، البرز ، خوزستان ، کرمان ، خراسان رضوی و کرمانشاه توضیح داد: تهران از این نظر در رتبه اول قرار دارد.

قابل ذکر است که مقامات ایرانی از ارائه آمار شفاف و دقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر در بین دانش آموزان خودداری می کنند و تاکنون آمارهای مختلفی را در این زمینه منتشر کرده اند.

رئیس مرکز کنترل مواد مخدر ایران گفت: ۲.۱ درصد دانشجویان ایرانی اعتیاد دارند.

این در حالی است که آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد دانشجویان ایرانی به ۱۵ میلیون نفر می رسد.

از سوی دیگر ، عبدالوهاب حسنوند ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در تهران اعلام کرد که خرید و فروش مواد مخدر از طریق اینترنت در ایران افزایش یافته است.

در همین زمان ، محمدرضا ظفرقندی ، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران ، با انتقاد از عدم تأمین کافی واکسن کرونا به مردم ایران ، گفت که خرید واکسن برای کشور فقط به ۲۰۰ میلیون دلار نیاز دارد و این تعداد “زیاد” نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور حداقل به ۵۰ میلیون بسته واکسن نیاز دارد ، افزود: دولت با برنامه “كوفاكس” قرارداد خرید ۲۰ میلیون واکسن را منعقد کرد.

وی ادامه داد: “از نظر ما این تعداد کافی نیست. زیرا هر فرد باید پس از سه هفته تا یک ماه واکسن را مجدداً تزریق کند ، به این معنی که این تعداد فقط برای ۱۰ میلیون شهروند کافی است.”