دادگاه اعدام‌های ۶۷

هفدهمین جلسه دادگاه اعدام‌های ۶۷ برای محاکمه حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج، شامل اعترافات تکان دهنده بود.

جلسه دادگاه دیروز، جمعه ۲۶ شهریور، در استکهلم سوئد برگزار شد، به نحوه که یکی از شاهدان، علی‌اکبر بندلی، زندانی سیاسی سابق، اعترافات تکان دهنده ای تصریح داد.

این زندانی سیاسی سابق توضیح داد که اجساد اعدام‌شدگان سال ۶۷ را از آشپزخانه زندان در کامیون می‌ریختند و از زندان خارج می‌کردند.

اعدام‌شدگان

وی اضافه کرد: «یک روز در هفته دوم اعدام‌ها در بند باز شد و حمید نوری ظاهر شد و نام محمد فرمانی را برد و پس از آن مطلع شدیم که فرمانی اعدام شده است».

◊   ​اجساد بچه‌ها را توی کامیون می‌ریزند!!

بندلی در هفدهمین جلسه از دادگاه اعدام‌های ۶۷ همچنین در مورد انتقال اجساد اعدام‌شدگان از زندان صحبت کرد و گفت: «یک شب، کامیونی که می‌ رفت ترمز کرد و دنده عقب گرفت، آمد جلوی آشپزخانه زیر یک چراغ ایستاد». 

وی افزود: «ما اجساد بچه‌ها را دیدیم که می‌ریزند توی کامیون، چنان سکوتی حاکم شد که ما صدای زدن قلب همدیگر را می‌ شنیدیم. شب که می‌ خواستم بخوابم پتویم را انداختم روی صورت و آن‌قدر “مرگ بر خمینی” گفتم تا خوابم ببرد».

قربانیان

شایان ذکر است که «هیئت مرگ» نام هیئتی متشکل از حسینعلی نیری “حاکم شرع وقت”، مرتضی اشراقی “دادستان وقت”، ابراهیم رئیسی “معاون وقت دادستان و رئیس جمهور اکنون” ​و مصطفی پورمحمدی “نماینده وقت وزارت اطلاعات در زندان اوین” است.