ماموران سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد را از فرودگاه ربودند
ماموران سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد را از فرودگاه ربودند

ماموران سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد را از فرودگاه ربودند؛ مأموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه ۴ آبان ماه پیکر رضا حقیقت‌نژاد خبرنگار رادیو فردا را پس از انتقال به ایران ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

ماموران سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد را از فرودگاه ربودند

بر اساس اطلاعات دریافتی از از همشهری‌های رضا حقیقت‌نژاد، پیکر این روزنامه‌نگار با سابقه ربوده شده است که پیش از این اجازه دفن جسد وی را در زادگاهش داده بود.

رضا حقیقت‌نژاد صبح روز ۲۵ مهر ماه پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستان شاریته برلین درگذشت و روز سوم آبان پیکر او برای خاکسپاری در ایران به کشور منتقل شد.

اما پس از رسیدن تابوت حامل پیکر وی، ماموران امنیتی پیکر وی را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

خانواده آقای حقیقت‌نژاد تحت فشار قرار گرفته اند

خانواده آقای حقیقت‌نژاد تحت فشار قرار گرفته اند تا بلافاصله پیکر وی را از شیراز خارج کرده و تا ساعت ۴ در قبرستان دیگری دفن کنند، اما خانواده در مقابل این درخواست مقاومت می کنند و پیکر همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است. .

در همین حال، جیمی فلای، رئیس رادیو اروپای آزاد، اقدامات نیروهای امنیتی ایران در ربوده شدن پیکر رضا حقیقت‌نژاد و آزار و اذیت خانواده وی را “شرم آور و نفرت انگیز” توصیف کرد.

جیمی فلای افزود: “رضا روزنامه نگارى زبردست، مشتاق آزادی و عدالت برای هموطنان ایرانی‌اش بود و تا آخر قهرمان بی‌صداها بود. خانواده او مستحق این هستند که بتوانند پسر و برادر خود را بدون آزار و اذیت حکومت به خاک بسپارند.”