زنان بی‌حجاب

منابع رسانه ای نزدیک به علی خامنه‌ای فاش کردند که حضور زنان بی‌حجاب در مراسم سفارت دلیل برکناری محسن بهاروند، سفیر ایران در لندن بوده است.

چند تن از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی تاکید کردند: «تصمیم برکناری محسن بهاروند به دلیل واکنش تندروهای ایرانی به حضور زنان بی‌حجاب در مراسم سالگرد انقلاب ۵۷ در سفارت ایران در بریتانیا که دو هفته پیش برگزار شد، گرفته شده است». 

به نوبه خود، روزنامه “کیهان”، نزدیک به علی خامنه‌ای، این دلیل را رد کرده و دلیل فراخوانده شدن و برکناری محسن بهاروند، سفیر ایران در لندن، برگزاری “مراسم خارج از عرف” در سفارت ایران را تایید کرده است.

گروه‌های تندرو در ایران در پی برگزاری مراسم سالگرد انقلاب در روز ۲۲ بهمن امسال در داخل سفارت، به ویژه انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی که بعضی از مهمانان زن را بدون حجاب رسمی رژیم جمهوری اسلامی نشان می‌دادند، به مقامات سفارت ایران در لندن حمله و انتقاد کرده بودند. 

همچنین خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، مراسم جشن مختلط در سفارت جمهوری اسلامی را دور از سنخیت با ارزش‌های انقلاب توصیف کرد و خواستار پاسخگویی و مجازات متخلفان و خاطیان شد.

از سوی دیگر، بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه نامه ای به وزیر امور خارجه ارسال کرد که در آن نوشتند: «انتشار تصاویر مربوط به مراسم سالگرد انقلاب ۵۷ را که در آن اصول اولیه عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران رعایت نشده بود، موجب رنجش مردم انقلابی و تلنگری برای مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور است».