قیمت مرغ در بازار از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد
قیمت مرغ در بازار از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد

بنا بر گزارش‌های رسیده از ایران، قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد و در برخی استان‌های کشور با کاهش توزیع مرغ، صف‌های طویل در میادین شکل گرفته است.

قیمت مرغ در بازار از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد

همزمان با افزایش قیمت مواد غذایی، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در صدا و سیما در واکنش به افزایش قیمت‌ها در بازار گفت: وزارت جهاد کشاورزی وعده داده مشکل صف‌های میادین برای مرغ حل می‌شود و در سطح شهر هم قیمت پایین می‌آید.

ایوب فصاحت از تدابیر مراکز دولتی عرضه مرغ خبر داده و گفته که حد اکثر ۳ مرغ با قیمت کیلویی ۷۶ هزار تومان در میادین به مردم تحویل داده می‌شود.

در برخی استان‌های کشور با کاهش توزیع، قیمت مرغ از قیمت مصوب خود بالاتر رفته است که در این خصوص مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت که در صورت گران‌ فروشی این کالای پروتئینی، با متخلفان برخورد می‌شود.

در پی تلاطم قیمت‌ها در بازار رسانه‌های ایران چهارشنبه ۱۵ آذر ماه نیز از افزایش شدید قیمت تخم مرغ خبر داده بودند. بنا بر گزارش‌های رسانه‌های ایران قیمت بسته ۲۰ عددی تخم مرغ در روز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ صد و ده هزار تومان اعلام شده بود.

قیمت چند کالا گران شد

در همان روز روزنامه‌ همشهری نیز در گزارشی میدانی به موضوع گرانی‌ها پرداخته و نوشته بود که قیمت ماهی تن در برخی برندها از ۱۰۰ هزار تومان هم گذشته است.

در گزارش روزنامه همشهری آمده بود که از میان محصولات کنسروی، تن ماهی ساده به همراه رب‌گوجه فرنگی تنها محصولاتی به شمار می‌رفتند که تا مرداد ماه امسال مشمول نرخ‌گذاری پیشینی بودند.

یک مقام صنفی نیز از تغییرات اساسی در رویکرد دولت در تنظیم بازار خبر داده و گفته بود که تن ماهی از قیمتگذاری دولتی خارج شد؛ رب گوجه فرنگی هم به زودی گران می‌شود.

نایب‌رئیس هیأت‌ مدیره صنایع کنسرو کشور تاکید کرده بود که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، تن ماهی و رب‌گوجه فرنگی در گروه ۴ کالایی قرار گرفتند که بر این اساس صنایع غذایی می‌توانند راسا برای قیمتگذاری این اقلام اقدام کنند.

با وجود افزایش بی رویه قیمت‌ کالاهای اساسی در ایران، دولت رئیسی مدعی کاهش تورم و کنترل قیمت‌ها شده است.