لبنیات
قیمت لبنیات ۷۰ درصد افزایش می‌یابد!

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از افزایش قیمت محصولات لبنی در ایران “70٪” از هفته آینده به دلیل افزایش قیمت شیر خبر داد.

قیمت لبنیات ۷۰ درصد افزایش می‌یابد!

محمد رضا بنی‌طباء با اعلام این خبر گفت که شیر خام “65٪” از هزینه تولید محصولات لبنی را پوشش می دهد و در تصویب جدید ستاد تنظیم بازار ، قیمت خرید هر کیلوگرم شیر خام، از ۴۵۰۰ تومان به ۶۶۰۰ تومان تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: در این شرایط قیمت محصولات لبنی نیز حدود 70 درصد افزایش می یابد.

در همان زمان ، بنی‌طباء تأکید کرد که “هیچ‌گاه شیر با قیمت مصوب به دست کارخانه‌های لبنی نرسیده” و “اکنون که قیمت مصوب 4500 تومان است با قیمت بیش از 5000 تومان مبادله می شود.”

«خداحافظی تلخ» مردم ایران با محصولات لبنی

سخنگوی انجمن لبنی صریحاً اظهار داشت که “نظارت ارگان‌های نظارتی، سختگیرانه بر کارخانه‌های لبنی اعمال می‌شود، اما سایر قیمت‌های مصوب در زنجیره مانند قیمت شیر خام تحت هیچ نظارتی قرار ندارد .”

این خبر در شرایطی اعلام می شود که در مرداد سال ۹۹ ، خبرگزاری مهر در گزارشی اعلام کرد “خداحافظی تلخ” مردم ایران با محصولات لبنی به دلیل گرانی آنها در ایران است.

در دو سال گذشته ، قیمت مواد غذایی در ایران به شدت افزایش یافته است و بسیاری از گزارش ها در مورد حذف گوشت و کاهش مصرف برنج و لبنیات بر روی میز تعداد زیادی از ایرانیان منتشر شده است.