قتل عمد

وکیل پدر و مادر ساسان نیک‌نفس، فعال مدنی که در زندان فشافویه در ایران درگذشت، به دلیل “قتل عمد” به دادسرای جنایی شکایت کرد.

وکیل والدین ساسان نیک‌نفس اعلام کرد که این دادخواست با هدف کشف چگونگی مرگ این فعال مدنی جان باخته در زندان، تشکیل شده است.

وکیل پرونده نیک‌نفس، علی شریف‌زاده، شب دیروز، چهارشنبه ۱۹ خردادماه، گفت: «به همراه و درخواست پدر و مادر ساسان نیک‌نفس با مراجعه به دادسرای جنایی ناحیه ۲۷، شکایتی را تحت عنوان قتل عمد برای روشن شدن چگونگی درگذشت موکلم طرح کردیم».

وی افزود: «سازمان زندان‌ها خود به صراحت اعلام کرد که به ساسان نیک‌نفس قرص می داد، و اگر چنانچه همین موضع سازمان را مبنای نظر قرار دهیم، قابلیت پیگیری از طریق مقام قضائی وجود خواهد داشت».

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: «بازپرس نیز به زندان بازگشت تا دوربین های نظارتی را در آنجا بررسی کند زیرا شاهدان وجود داشتند که می گفتند ساسان شکنجه شده و بدرفتاری کرده است».

فعال مدنی ساسان نیک‌نفس روز شنبه پس از وخیم شدن سلامتی و عدم مراقبت های لازم در زندان و بی توجهی مقامات مربوطه در زندان، درگذشت.

به نوبه خود سازمانهای حقوق بشری مسئولین قضایی و دولت ایران را مسئول مرگ نیک‌نفس، كه به جرم “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری” محكوم شده بود، دانستند.